כחלון: "איציק כהן פתר את המשבר המסובך בתקציב הביטחון" • הראיון המלא

    דוד לזר No Comments on כחלון: "איציק כהן פתר את המשבר המסובך בתקציב הביטחון" • הראיון המלא
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר משה כחלון העניק הערב (שני) ראיון מקיף לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' והוא התייחס לעמידה בהתחייבות ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות ולשאר הנושאים הבוערים בכלכלה הישראלית, דיור, הרפורמה בבנקים, קצבאות הילדים ועוד.

    בתחילת דבריו התייחס השר כחלון לתוכניתו של שר הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי שבה הוסכם על הנחה של 17 % בתחבורה ציבורית, מים וחשמל. ואמר כי "דרעי יזם את זה ביושר ובאחריות שמתאימה לו".

    לדבריו, "כל הסכם קואליציוני אני מכבד, ומה שדרעי החליט כאן אני מכבד, הוא ביקש תוספת על המים של 50 מיליון והסכמנו, וכמו שאתה מכיר אותי כשמדובר בדברים חברתיים אני שותף ואני חלק".

    על רפורמת הבנקים אמר השר כחלון כי "לוקח זמן אבל יש בשורה גדולה, שזה ייקח כמה שנים, אבל נפריד את כרטיסי האשראי מהבנקים, הכנסנו גם את החברות הפיננסים שיתנו אשראי וזאת בכדי ליצור תחרות באשראי, יש הסכמות בעניין עם בנק ישראל שזה לבד בשורה כי עד היום לא היו הסכמות איתם".

    על סוגיית הדיור אמר כחלון כי "אמנם המצוקה קיימת אבל שיננו את שיטת המכרזים במדינה, מחירי הקרקעות ירדו כי מה שגרם למחירים הגבוהים זה הספסרות שהפסקנו אותה בקרקעות של המדינה שהם כיום בהקפאה מלאה. גרמנו לכך שאין תמריץ לקבלנים להמתין לעליית מחירים".

    כמו"כ התייחס כחלון לקצבאות הילדים שהושבו בעקבות ההסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, ואמר כי "אכן, התהליך שסוכם הוא – חשבון בנק לכל ילד, והוא יחל ב2017, התחייבנו לקצבאות ילדים ואני אמרתי בכל פורום שאכבד את זה, הגענו להסדר של תוכנית חיסכון שזה ברכה גדולה, ילד יגיע לגיל 18 ויקבל כמה עשרות אלפי שקלים, תמכתי למרות התקפות מגורמים שונים".

    על הקואליציה הצרה והיציבה אמר כחלון כי "הקואליציה הזו צולחת כל משבר ואתגר, אני שמח ומאמין שזה ימשיך, מבחינה פוליטית אנחנו יכולים להחזיק אבל מבחינה ציבורית חשוב להרחיב את הממשלה", לדבריו, "אני דוחף להרחבת הממשלה, חשוב ציבורית כי יש הרבה פלגים ושסעים, האחדות תצנן את הרוחות".

    על האופציות של הרחבת הקואליציה אמר, "החרדים מתנגדים ללפיד, ואני לא יודע אם הוא בכלל רוצה, ליברמן והמחנה הציוני הם פוטנציאלים".

    על יחסיו עם סגנו איציק כהן אמר השר כחלון, "זה אחד הדברים הטובים שקרו לי, היו משברים גדולים של שנים כמו הביטחון והא בא ואמר לי 'משה, תן לי לפתור את הענין', ומיד פתר את המשבר המסובך עם תקציב הביטחון, כן, זה איציק כהן, מי שמנע גזירות על הציבו, אני הייתי חדש ולא ידעתי, אבל הוא עשה את זה, זה המזל שלי".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות